Tuesday, November 22, 2011

eyh kawan..apsal aku percaye kau sangat??



semuanya baru..haha..baru la sangat..
lame tahap gaban dah x update blog..makan tahun gak nih..ala..bukan ade sape pn nk bace blog aku nih..haha..
amende sangat nk cite..tp klau tgk last blog pasal ceramix abg aku tu..mmg da lame sangatlah hai nyee punn..

selame tu la bnyk gile la kesukaran n dugaan dalam idup aku nih..
korang ade??mestila ade..ade yg lagi teruk agaknye..entah2 ade yang da xde pn kt dunie ni kn..eeyyhh..jgn marah..btol pe statement aku..setiap hari ade insan baru akan lahir membuat dosa menagih pahale..
and setiap hari jugak ramai manusia kembali kepada-NYA membawa dosa dan pahala jugak..

takut eekk..aku ponnn..hehe...



tapi kn..
yang aku nak merepesss kt sini bukan psl idup mati atau dosa pahale..
yang aku nk ckp ni psl K.A.W.A.N..ha tau kn?
ade kawan kn?ramai kn?

aku nk membebel kt sini sikit baik buruk kawan aku..apsal aku nk cerite keburukan orang?eyyhh..aku punye blog aku punye suke ar..hahaha..

xdela..aku just xnk korang terkene macam aku ni..itu pn kalau korang bace belog ni kn..hohoho..



ok2 xyh banyak cite sgtla..aku klau nk cerite detail betape sampahnye manusie yang pernah aku anggap kawan ni..pn buat ape..bukan dapat duit pn..orang kate..psl duit ni jgn berkire..ye x..tp tu la..

aku ni bukan mengharap pn die baya balik utang piutang die kt aku..makan minum yang aku da tlg baya..mak aih..bunyi aku da x ikhlas la kn..ok2 kasi slow balik..ya Allah ampunkan aku..



yang aku xfaham tu kn..dan paling aku kecewa tu..die api2 kn aku ngn kawan aku name die (censored)..bape bulan gak ar aku ngn aleng ni xbertegur..duduk serumah..tp muke masing2 masam je..klau aku balik umah tgk die ade..peh rase cm nk tgk muke die pn xde selera..klau tgh makan tu nk cepat2 settle..masuk bilik..xpn nk kuar..biar xde duit pn nk lepak kedai..lepak dalam kete pn jadi...g pusing2..camtu sekali doowhh (afdlin shauki style)..kakaka..

last2 kitorng duduk sekali..die ar mule dulu tnye psl hal die..ade ke aku denga cite busuk psl die..memule aku mls nk bukak cite..dh membe tadi tu cite mmg busuk gile hal tu..kang tnye mrh lak kn..slow talk punye slow talk aku pn tanye..citenye..eyh jap korang nk tau ke..xyh ar..cite ni mmg busuk..muat malu je aih..

tp sekonyong2 (tibe2)..rupenye cite busuk yang disampaikan oleh seorang setan dalam umah tu adelah dusta dan fitnah semate2...tu baru satu hal..bukak cite rupe2nye selame ni..die la mastermind yang buat kitorang  xbertegur..kalau style kawan zmn kanak2 tu..klau ade 2 pihak bergado..ade sorang malaon ni jd org tgh..selalu ayat dak2 kecik tu "kite xkawan die ar..kite konon2nye..kite kawan awak je.."..mcm aku nk caye ckp ko kn..cmtu la lebey kuang watak manusie sial ni..eyh sial plak..xbek kn..hahaha..



trus terang aku cakap..mmg adat..aku ngn kawan baek aku tu..blakang kompem ade bercakap n membebel sakit ati ngn diri masing2 ngn boypen masing2..manusie bhaaiiii..tp pendengar..patut keh kau smpai menyampai..yg ni da jatuh mengumpat..seswaii x?mmg seswai la ko mmg xsuke tgk orang hepi n idup normal..pasal ko nk orang idup sengsare mcm ko..ko nk sume orang xde kawan mcm ko..eeyyhhh shiaalllahh..phhuuiii..

seronok agaknye jadi kao ni..datang tempat orang cari pasal je keje ko..sepanjang yang aku tau la sejarah idup ko yang gelap kt belakang tu xyhla ko nk terbawak2 ke depan..yang lepas biar lepas..kitorng x pernah pilih kawan la..sape pn ko kitorng ajak lepak same..aku rase yang paling terkilan sekali aku la..aku smpai pinjam2 duit kt abg aku la..kt sesape la..bukan utk aku sorang je..pk ko makan ape..kesian..family ko jauh..ade sedare pn bak kate ko sedare ko bukan bole pakai..langsung x amik kisah psl ko..



tp cmni lak ko buat aku kn..yang paling aku rase nk kelar2 lidah ko tu bile rupenye ko ni duri dalam daging..aku mmg sesungguhnye sebenar2nye xfaham care ko berkawan ngn manusie..gile tikam belakang kao nih...

membe ni senang citenye buah ati aku la..cewah gitu..hahaha..tp ko pnye tikam die dari belakang..peh mmg lidah biawak ar ko ni..depan die..dlm msg mmg sesuci embun pagi..tp hakikat..hati ko lg bangsat dari segale serigala yang bangsat dalam dunia ni..macam2 ko ckp die kn..die la selame ni yang menyusahkn idup ko kn..die la yang selame ni mengharapkan ko kn..pdhl sape yang sleame ni tlg ko..(ok aku memang tengah nk mengungkit and membangkit nih)..paneh ati den ni ar paneh..


yang paling macam good2 nye tu ayat "aku xkn kuar dari (censored) ni selagi aku x buat (censored) betol2 susah..wah3..bagus betol kao ni kn..eee geramnye..orang tu da anggap ko mcm abg...rapat siap tdo sebantal pulak..makan sepolysterine..ko leh buat die mcmtu..

macam2 yg ko kutuk die sebenanye yek..abes ko buat kengkawan die sume benci die..yela aku tau la mulut die mmg agak longkang kalau tang sound orang..mmg sesuke ati die je..tp macam ko xkenal die plak..biar mulut die cmtu..die jenis terus terang..xsuke die sound direct je..xde simpan2..bukan macam ko lakhanat..duri dalam daging..gunting dalam lipatan..musang berbulu ayam..sume sekali tu engkau la tu..

hadoi lemah jantung aku la ngumpat kau ni..tp tu la..aku nk cakap ni..kalau ko terase la kan kalau ko bace blog aku ni..aku da xingin dh lagi tengok muke ko..ni aku cume nk lepaskan perasaan aku ni..bak kate lagu jamal abdillah.."INI BUKAN LAGU RINDU..INI MADAH DENDAM"..dan skang..maafkan kau?tgkla dulu mcm mane....duit yang ko gembar gemburkan nk bayar tu ko simpan je la dalam ati busuk kau tu..aku xingin nk terime orang bayar utang top yang ko sebut kt belakang aku yang berhutang ngn ko..

oo last sekali..aku doakan ko sedarlah dengan perangai ko ni..untungla kalau ko bole bawak perangai baik ko ni tenang dalam kubur..

aku tersangat2 kecewa dengan orang yang aku anggap adik beradik tikam aku dari belakang..terima kasih banyak2..

Buat mereka2 yang marah..baiklah..aku cuma boleh cakap aku manusia biasa..hati aku bisa sakit..

assalammualaikum..





4 comments:

  1. perghh...ko wat sesi luahan perasaan ker? sapa kah itu manusia..adakah aku kenal?

    ReplyDelete
  2. ko x kenal..haha..aleng ngn aku ni yg terkene ni ha..sadis2...

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete